Ekonomi

Turizmden döviz kuru çıkışı: Sabit döviz kurları ile rekabet gücümüzü kaybediyoruz

CEMRE IŞIK KARACA

Döviz kurundaki istikrar, ihracatın yanı sıra döviz kazandırıcı bir diğer unsur olan turizmi de etkilemeye başlamıştır.

Artan maliyetlerle satış fiyatlarının ortasındaki farkın çok daraldığını söyleyen turizm şubesi, rekabette fiyat indirimi yapamadıkları için yüzde 5-10’lar arasında turist kaybının da yaşanabileceğinin altını çizdi. .

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un açıklamalarına göre turizmde bu yıl 60 milyon turist ve 56 milyar dolar gelir hedefleniyor.

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Genel Başkan Yardımcısı Bülent Bülbüloğlu, yüksek enflasyon nedeniyle maliyetlerinin satış fiyatına yaklaştığını belirterek, “Döviz kurundaki artış oranının enflasyona yakın olması bizim için çok daha iyi olur” dedi.

Bülbüloğlu, Türkiye’nin paket ırklarda çok büyük bir hacme sahip olduğunu ve bu konuda İspanya ile aynı konumda olduğunu belirtti.

Türkiye’nin dünyadaki ‘her şey dahil’ sisteminde en ucuz ülke olduğunu belirten Bülbüloğlu, aradaki fiyat farkının daralmasının rekabeti zorlaştırdığını söyledi.

Bülbüloğlu, “Dolar ve sterline baktığımızda yıllık artış yüzde 30 civarında. Ancak yıllık konaklama maliyeti yüzde 300’leri buldu. Elektrik giderleri, taban fiyat artışı derken maliyetlerimiz neredeyse yüzde 20’lere geldi. satış fiyatı.”

Paket türü İspanya, Türkiye’den daha ucuz hale geldi

Türk turizminin en büyük rakibi olan İspanya, paket çeşitlerinde Türkiye’den daha ucuz hale geldi.
İngiliz Tüketiciler Derneği, Travel-Supermarket.com’da ilk yedi destinasyonun bir haftalık paket fiyatlarını karşılaştırdı.

Araştırmalara göre İngiltere’de yaz aylarında en ucuz bir haftalık ilaç paketi İspanya’da. Araştırmaya göre Türkiye, İngilizler için İspanya’dan daha değerli, Yunanistan ise daha ucuz bir konumda.

“Turist sayısında yüzde 5-10 kayıp olabilir”

Pronto Tour Yürütme Konseyi Lideri Ali Onaran, İspanya’ya giden turistlerin Türkiye’den daha fazla fiyat ödemek zorunda kaldığını ancak orta noktadaki düşüş nedeniyle rekabet gücünün azaldığını söyledi.

Onaran, “Tek rakibimiz İspanya değil, Yunanistan, İtalya, Fransa gibi değerli rakiplerimiz var. Acenteler ve oteller maliyet nedeniyle indirim yapamazlar. Dolayısıyla aradaki fiyat farkı daraldığı için rekabet gücü de düşüyor” dedi.

Türkiye’nin turizm bölümünün hizmet konusunda bu ülkelerle rekabet edebildiğini belirten Onaran, artan enflasyon ve sabit kurun turizm bölümünü etkilediğini söyledi.

“Turist sayısına değil, turizm gelirlerine odaklanmamız gerekiyor”

Bodrum Profesyonel Otelciler Derneği Onursal Lideri Serdar Karcılıoğlu, Türkiye’deki ‘ultra her şey dahil’ fiyatının İspanya’daki yarım pansiyon fiyatına benzetildiğini ancak İspanyol otelinin kar marjına ve Türkiye’deki otelin kar marjına bakılması gerektiğini söyledi. at. Karcılıoğlu, “Türkiye’nin turizm sektörü turist sayısıyla ölçülür. Ancak gelir ve konaklamaya odaklanırsak ve bu konuda iyileştirmeler yaparsak sektör sıkıntı yaşamaz. Biz ülkeye gelen turist sayısını turist olarak alıyoruz. temeli ve başarısı saymak.Bu çok yanlış bir durum.”

Turizm geliri 2022’nin üçüncü çeyreğinde yüzde 27,1 arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre turizm geliri 2022’nin üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 27,1 artarak 17 milyar 952 milyon 361 bin dolara ulaştı. Turizm gelirinin %14,3’ü Türkiye’yi ziyaret eden yurt dışında ikamet eden vatandaşlardan elde edildi.

Aynı bilgilere göre ziyaretçiler gezilerini bizzat ya da paket türü ile organize etmişlerdir.

Bu çeyrekte yapılan harcamaların 12 milyar 562 milyon 557 bin doları kişisel, 5 milyar 389 milyon 804 bin doları ise paket tipi harcamalar oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu