Sağlık

Sahura kalkmadan oruç tutulur mu? Sahursuz oruç sağlıklı mı?

Ramazan ayında Beslenme ve Diyet Uzmanı Uzm. Dyt. Veysel Ciğerli, vatandaşları dengeli beslenme konusunda uyararak sahurun sağlığın korunması için önemli bir unsur olduğunu belirtti. Sahur yapmadan tutulan orucun bitkinlik, sinirlilik, baş dönmesi ve aşırı susama gibi sorunlara yol açabileceğini vurgulayan Ciğerli, normal günlerde eksik alınan besin öğelerini Ramazan ayında öğün sayısının sınırlı olması nedeniyle tamamlamanın daha zor olduğuna dikkat çekti.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Uzm. Dyt. Veysel Ciğerli, özellikle Ramazan ayında düzenli ve dengeli beslenmenin enerji ve sağlık açısından büyük önem taşıdığını ifade etti. Ciğerli, yaş, cinsiyet ve günlük fiziksel aktivite oranına göre kişilerin günlük enerji, karbonhidrat, yağ ve protein ihtiyaçlarının Ramazan ayında da değişmediğini belirtti.

METABOLİZMANIZ YAVAŞLIYOR!

Uzman Dyt. Veysel Ciğerli, Ramazan ayında et, yumurta, kurubaklagiller, sebze-meyveler, süt ve süt ürünleri ile ekmek-tahıl grubu besinlerin yeterli miktarda tüketilmesi gerektiğini vurgulayarak, yaklaşık 17 saatlik açlık ve susuzluğun unutulmaması gerektiğini söyledi. Oruç tutma süresinin metabolizmanın yavaşlamasına sebep olduğunu belirten Ciğerli, iftarda fazla yemek yenmesinin ve aşırı kalori almanın vücutta yağ depolanmasına neden olabileceğine dikkat çekti.

YETERLİ MİKTARDA VİTAMİN VE MİNERAL ALINMALI!

Sahurda protein ağırlıklı beslenmenin önemine vurgu yapan Uzm. Dyt. Veysel Ciğerli, protein içeriği yüksek besinlerin tok tutucu özelliğe sahip olduğunu belirterek, yumurta, süt, peynir, ceviz, az tuzlu zeytin gibi besinlerle hafif bir sahurun tercih edilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca, vücut direncini arttırmak ve yeterli vitamin ve mineral alımını sağlamak için sebze ve meyvelerin sık tüketilmesi gerektiğini belirtti.

AŞIRI VE HIZLI YEMEKTEN KAÇININ!

Uzm. Dyt. Veysel Ciğerli, iftarda hızlı ve aşırı yemek tüketilmesinden kaçınılması gerektiğini söyleyerek, iftara hafif kahvaltılıklar veya çorba ile başlanması, 15 dakika sonra az yağlı et veya sebze yemeği ile devam edilmesini önerdi. Beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi yüksek glisemik indeksli besinlerden uzak durulması ve posa açısından zengin besinlerin tercih edilmesi gerektiğini belirten Ciğerli, aşırı yağlı, tuzlu, şekerli ve unlu gıdalardan kaçınılması gerektiğini vurguladı.

bahcelievler-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort